ABD ve İsrail’in İran’a yönelik düzenlediği saldırıların ardından bölgede karşılıklı askeri hamleler sürerken, Türkiye’den diplomatik bir açıklama geldi.
Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, tarafların saldırıları sonlandırması gerektiği vurgulandı.
Açıklamada, gelişmelerin hem bölgesel hem de küresel istikrar açısından ciddi riskler barındırdığı ifade edilerek, “Uluslararası hukuka aykırı ve masum sivillerin hayatını tehdit eden her türlü eylemden derin kaygı duyuyoruz” denildi.
Bakanlık, şiddetin tırmanmasına yol açabilecek adımların kınandığını belirterek, tarafları saldırıları bir an önce durdurmaya davet etti.
Arabuluculuk mesajı
Ankara, bölgede yaşanan krizin diplomatik yollarla çözülmesi gerektiğini yineledi. Açıklamada, Türkiye’nin arabuluculuk dahil olmak üzere gerekli desteği vermeye hazır olduğu kaydedildi.
Ayrıca çatışmalardan etkilenen ülkelerde yaşayan Türk vatandaşlarının güvenliğinin öncelik olduğu belirtilerek, bu kapsamda gerekli tedbirlerin alındığı bildirildi.
Bölgede ABD, İsrail ve İran arasında karşılıklı saldırılar devam ederken, diplomatik girişimlerin nasıl şekilleneceği merak konusu olmaya devam ediyor.












