DİSK’in çağrısıyla 21 Aralık’ta Kocaeli’nin Gebze ilçesinde binlerce işçi ve emekçi bir araya geldi. Mitinge DİSK’e bağlı sendikaların yönetici ve üyeleri, Birleşik Metal-İş Sendikası’nda örgütlü metal işçileri, grevdeki Smart Solar işçileri, Hödlmayr direnişçileri, Petrol-İş Gebze Şubesi, siyasi partiler ve demokratik kitle örgütleri katıldı.
Gebze Trafo Meydanı’nda “Gelirde Vergide Adalet, İnsanca Yaşanacak Ücret” pankartı arkasında toplanan kitle, kortejler oluşturarak sloganlar eşliğinde Kent Meydanı’na yürüdü. Yürüyüş boyunca ücret ve vergi adaleti, hayat pahalılığı ve sendikal haklara yönelik talepler dile getirildi.
Mitingde ilk konuşmayı Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Özkan Atar yaptı. Atar, metal sektöründe süren grup toplu iş sözleşmesi görüşmelerine değinerek, patron örgütü MESS’in kazanılmış haklara yönelik taleplerine karşı çıkacaklarını ifade etti.
Ardından konuşan DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu, asgari ücretin açlık sınırının altında kaldığını belirterek, gelir adaletinin ancak vergi adaletiyle sağlanabileceğini söyledi. Çerkezoğlu, vergi yükünün büyük ölçüde çalışanların üzerinde olduğunu vurguladı ve emekli aylıklarının artırılması çağrısında bulundu.
Mitingde ayrıca iş cinayetleri, 2026 bütçesinde emekçilere ayrılan pay, sendikal baskılar ve grev yasakları da ele alındı. Konuşmalarda, işçi ve emekçilerin yaşadığı sorunlara karşı örgütlü mücadelenin önemine dikkat çekildi.
Program, “Umut örgütlü mücadelede” ve dayanışma vurgusu yapan sloganlarla sona erdi.












