ABD’li iş insanı Elon Musk, Başkan Donald Trump’ın kabinesinde yer aldığı Hükümet Verimliliği Departmanı (DOGE) başkanlığı görevinden ayrıldığını duyurdu. Musk’ın ayrılığı sonrası Başkan Trump, Truth Social adlı sosyal medya platformunda yaptığı açıklamayla, “Elon harika biri. Bu onun son günü olacak, ama aslında değil” diyerek Musk’ın Beyaz Saray’a destek vermeye devam edeceğini vurguladı.
Musk: “DOGE bir yaşam tarzı olacak”
Musk, görev süresinin sona erdiğini belirttiği mesajında, “İsrafı azaltma fırsatı sunduğu için Başkan Trump’a teşekkür ederim. DOGE misyonu hükümet genelinde bir yaşam tarzına dönüşecek” ifadelerini kullandı. Görevden ayrılış açıklamasının ardından, Musk’ın başkanlığında yürütülen tasarruf politikaları ve kurum içi reformlar da yeniden gündeme geldi.
Trump’tan basın toplantısı sinyali
Trump, Musk’ın ayrılığına ilişkin değerlendirmesinde, “Yarın saat 13:30’da birlikte Oval Ofis’te bir basın toplantısı düzenleyeceğiz” diyerek kamuoyunun ilgisini Musk-Trump birlikteliğinin geleceğine yönlendirdi. “O her zaman bizimle olacak ve her şekilde yardımcı olmaya devam edecek” diyen Trump, Musk’ın resmi görevi bıraksa da gayriresmî danışmanlık yapmayı sürdüreceğini ima etti.
Musk, göreve başladığı Ocak ayında, federal harcamaları 2 trilyon dolardan önce 1 trilyona, ardından da 150 milyar dolara düşürmeyi hedefleyen bir reform paketiyle dikkat çekmişti. Ancak bu radikal tasarruf hamleleri, Beyaz Saray’daki bazı üst düzey yetkililerle görüş ayrılıklarına neden olmuş, kamuoyunda tartışmalara yol açmıştı. Musk’ın politik çizgisi ve Trump’a verdiği açık destek ise Tesla başta olmak üzere bazı şirketlerine karşı boykot çağrılarını beraberinde getirmişti.












