Suriye iç savaşının karmaşık dengeleri arasında kritik bir gelişme Halep’te yaşandı. Özerk Yönetim, DSG komutanları ve Şam hükümeti temsilcileri, son dönemde Şeyhmaksut ve Eşrefiye mahallelerinde artan askeri hareketliliği görüşmek üzere bir araya geldi.
14 Maddelik Anlaşma
Halep’in Kürt nüfusun yoğun yaşadığı Şeyhmaksut ve Eşrefiye mahalleleri, 1 Nisan’da Şam yönetimi ile Özerk Yönetim arasında imzalanan 14 maddelik anlaşma kapsamında özel bir statüye kavuşmuştu. Ancak Şam güçlerinin bölge çevresine yaptığı askeri yığınak, anlaşmanın ihlali olarak değerlendirilmiş ve taraflar arasında gerginliğe yol açmıştı.
Dünkü görüşmede taraflar, anlaşmanın kesintisiz uygulanması için:
-
Ortak komitelerin oluşturulmasına,
-
Şam güçlerinin askeri yığınak ve tırmanışı durdurmasına,
-
Düzenli toplantılarla sürecin takip edilmesine,
mutabık kaldı.
Görüşmenin sonunda, “çatışma ihtimalini ortadan kaldırmak ve Halep’teki istikrarı korumak için işbirliği yapılması gerektiği” vurgulandı.












