Türkiye’de izinsiz olarak çalıştırılan göçmen işçilerle ilgili yeni bir düzenleme yürürlüğe giriyor. Resmi Gazete’de yayımlanan “İzinsiz Çalıştığı İçin Haklarında Sınır Dışı Etme Kararı Alınan Yabancıların Çeşitli Masraflarının İşverenlerinden Tahsili Hakkında Yönetmelik” ile birlikte, kayıt dışı göçmen işçi çalıştıran işverenlere yönelik mali yaptırımlar genişletildi.
Yeni yönetmeliğe göre, sınır dışı edilme sürecinde olan göçmenlerin —eş ve çocukları dahil olmak üzere— barınma, ülkelerine dönüş ve gerektiğinde sağlık giderleri ilk etapta Göç İdaresi Başkanlığı bütçesinden karşılanacak. Ancak bu giderler, daha sonra ilgili işveren ya da işveren vekiline fatura edilecek.
Göç İdaresi tarafından yapılan harcamalar, işverene resmi olarak tebliğ edilecek ve ödemeler için bir aylık süre tanınacak. Süre sonunda ödeme yapılmaması durumunda, borçlar 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamında vergi daireleri tarafından tahsil edilecek.
Yönetmelikte ayrıca, geri gönderme merkezlerinde kalan göçmenlerin günlük barınma maliyetlerinin her yıl maktu olarak belirleneceği ve en fazla üç ayı kapsayacağı ifade edildi.
Düzenleme, Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren altı ay sonra yürürlüğe girecek. Yeni uygulamanın, kayıt dışı göçmen istihdamına karşı caydırıcılığı artırması hedefleniyor.












