Geçici Şam hükümeti ile Suriye Demokratik Güçleri (SDG) arasında 30 Ocak’ta varılan anlaşmanın hayata geçirilmesine yönelik görüşmeler sürerken, SDG Genel Komutanı Mazlum Abdi, Haseke’de düzenlenen bir halk toplantısına katıldı.
Ronahi TV’nin haberine göre Abdi, toplantıda Kuzey ve Doğu Suriye Özerk Yönetimi’nin geleceğine dair değerlendirmelerde bulundu.
Abdi, Şam yönetimiyle yapılan anlaşma kapsamında Özerk Yönetim’e bağlı kurumların korunacağını belirterek, “Şam ile yaptığımız anlaşmada, Özerk Yönetim’in mevcut yönetici ve memurlarının yerlerinde kalmasını karara bağladık” dedi. Mevcut kurumların devlet sistemine entegrasyonu için bir komisyon kurulduğunu aktaran Abdi, komisyonun Cizire Bölgesi Eş Başkanı, vali ve Şam’dan gelen yetkililerden oluştuğunu ve mevcut yapıları resmi müdürlüklere dönüştürmek üzere çalışmalar yürüttüğünü ifade etti.
Semelka Sınır Kapısı’na ilişkin açıklama
Abdi, Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi ile Rojava arasındaki en stratejik geçiş noktalarından biri olan Semelka Sınır Kapısı’nın geleceğine de değindi. Kapının mevcut işleyişinin korunacağını belirten Abdi, “Semelka mevcut haliyle kalmaya devam edecek; müdürü, personeli ve asayiş birimleri görevlerini sürdürecek. Ancak Şam’dan gelecek bir heyet, pasaport kontrolü gibi doğrudan devlet egemenliğini ilgilendiren işleri denetleyecek” dedi.
Askeri entegrasyon başlığı
30 Ocak anlaşmasının askeri boyutuna ilişkin ayrıntılar da paylaşan Abdi, SDG unsurlarından oluşacak yeni bir askeri tümenin kurulacağını söyledi. Üç tugaydan oluşacağı belirtilen bu tümenin bir tugayının Haseke’de, birinin Kamışlo’da, diğerinin ise Derik’te konuşlandırılacağını ifade etti.
Abdi ayrıca Kobani için de Halep sınırları içindeki ordu tümenine bağlı özel bir tugay oluşturulacağını kaydetti.












