Demokrasi İçin Birlik (DİB), Migros depo işçilerinin sürdürdüğü grevle ilgili yazılı bir basın açıklaması yayımladı. Açıklamada, işçilerin demokratik biçimde yürüttüğü grevin çeşitli yollarla engellendiği, bazı işçilerin gözaltına alındığı ve grevin kırılması için farklı mekanizmaların devreye sokulduğu ifade edildi.
DİB, ülkede yaşanan ekonomik krizin etkilerinin 2026 yılı itibarıyla daha görünür hale geldiğini belirterek, artan hayat pahalılığı ve ücretlerin satın alma gücündeki düşüşe dikkat çekti. Açıklamada, asgari ücrette 2026 yılı için yapılan yüzde 27’lik artışın açlık sınırının altında kaldığı, bu oranın özel sektörde ücret politikaları için referans haline geldiği savunuldu.
Bu çerçevede Migros tarafından depo işçilerine önerilen yüzde 28’lik zam oranının, hızla artan yaşam maliyetleri karşısında işçiler tarafından yetersiz bulunduğu ifade edildi. DİB’in açıklamasına göre, Migros’un farklı illerdeki depolarında, alt işverenlere bağlı olarak çalışan depo işçileri 23 Ocak 2026 tarihinde greve çıktı. Başlangıçta sınırlı sayıda olan eylemlerin kısa sürede yayıldığı ve ülke gündemine taşındığı belirtildi.
Açıklamada, kira, gıda, ısınma ve ulaşım gibi temel giderlerdeki artış nedeniyle sunulan zam teklifinin geçim koşullarını karşılamaktan uzak olduğu vurgulandı. Greve katılan işçilerden yüzlercesinin “Kod-49” kapsamında işten çıkarıldığı iddiasının ise tepkilerin büyümesine yol açtığı ifade edildi.
DİB, sendikalar, sivil toplum kuruluşları, demokratik kitle örgütleri ve muhalefet partilerinin grevle dayanışma amacıyla destek açıklamaları yaptığını ve eylem alanlarını ziyaret ettiğini hatırlattı. Açıklamanın sonunda, DİB ve Demokrasi İçin Birlik Akademisi (DİBA) bileşenleri olarak, kamuoyuna Migros ürünlerini tüketmeme yönünde çağrı yapıldı.
Demokrasi İçin Birlik, Migros depo işçilerinin yürüttüğü mücadelenin “haklı” olduğunu belirterek dayanışma çağrısını yineledi.












