Milli Savunma Bakanlığı, bazı vatandaşlara seferberlik emri gönderildiği yönündeki sosyal medya paylaşımlarına ilişkin açıklamada bulundu.
Bakanlık açıklamasında, söz konusu mesajların rutin olarak gerçekleştirilen Yıldırım Serisi Seferberlik Tatbikatı kapsamında gönderildiği belirtildi.
MSB, Yıldırım Serisi Seferberlik tatbikatlarının her yıl düzenli olarak yapıldığını hatırlattı.
Açıklamada, 2026 yılı tatbikatlarının eylül ve ekim aylarında gerçekleştirileceği ifade edildi.
7 Bin 686 Yedek Personel Katılacak
Bakanlık tarafından paylaşılan bilgilere göre, tatbikatlara toplam 7 bin 686 yedek personel katılacak.
Görevlendirilen personele ise 15 Mayıs 2026 tarihinde sistemde kayıtlı cep telefonları üzerinden bilgilendirme mesajı gönderildiği kaydedildi.
Sosyal Medyada Tartışma Yaratmıştı
Bazı vatandaşların telefonlarına gelen mesajların sosyal medyada paylaşılması sonrası, “seferberlik ilanı” yapıldığı yönünde iddialar gündeme gelmişti.
MSB açıklamasında, gönderilen mesajların yalnızca tatbikat sürecine ilişkin bilgilendirme amacı taşıdığı vurgulandı.












