TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Başkanvekili Sezgin Tanrıkulu, saldırıya ilişkin ANKA Haber Ajansı’na yaptığı açıklamada, olayın doğrudan cenaze törenine ve Sırrı Süreyya Önder’in hatırasına saygısızlık anlamı taşıdığını vurguladı.
Tanrıkulu, “Eğer bu kalabalığın ortasında kalsaydı herhalde daha farklı ve vahim bir gelişme de olurdu. Çünkü doğrudan Sırrı’nın anısına ve bu ortama karşı yapılan bir saldırıydı” dedi.
“Ambulansa kendini korumak için alındı”
Tanrıkulu, saldırganın olay yerinden uzaklaştırıldığını ve bir ambulansın içine alındığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Saldırganın kim olduğunu öğrenmek için yanına kadar gitmeye çalıştım. Ambulansın içinde bir hasta vardı. Yani kendisini korumak amacıyla ambulansa alınmıştı. ‘Kimsin?’ diye sorduğumda ‘Ben Osmanlı çocuğuyum’ cevabını verdi. Daha fazla konuşmamıza emniyet görevlileri engel oldu.”
Saldırganın protokol kapısında beklemesinin tesadüfi olmadığını söyleyen Tanrıkulu, Özgür Özel’in çıkış noktasını bildiğine işaret etti:
“Törene katılan biri olsaydı yurttaşların çıktığı yerden çıkar, caddede beklerdi. Ama protokol kapısında beklediğine göre, Genel Başkanımızın nereden çıkacağını bilen bir kişi orada hazır bulunmuş.”
“Özgür Özel’in sağlığı iyi, programına devam ediyor”
Tanrıkulu, saldırı sonrası Özgür Özel ile görüştüğünü de belirterek, “Sağlık durumu iyi, herhangi bir problemi yok. Normal programına devam ediyor. Bugün bir sanatçının taziyesine katılacak, ardından saat 16.00’da Levent’teki cenaze törenine iştirak edecek” dedi.












