Yeni düzenleme ile Türkiye’nin Suriye’ye yaptığı ihracat büyük bir düşüş yaşamakta. İhracatçılar ve Suriyeli ithalatçılar, gümrük vergisinin artmasının ardından ticaretin neredeyse durma noktasına geldiğini bildirdi. Özellikle Suriye’nin kuzeyinde muhalif güçlerin kontrolündeki sınır kapılarında ticaretin ciddi şekilde aksadığı ifade ediliyor.
Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, gümrük vergisi artışının Türkiye’nin Suriye’ye yaptığı ihracat üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti ve bu sorunun çözümü için diplomatik ve ticari adımlar atılması gerektiğini vurguladı. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Koordinatör Başkanı Fikret Kileci ise, ihracatın birkaç gündür durduğunu belirterek, bu kararın yeniden gözden geçirilmesi için umutlu olduklarını ifade etti. Kileci, “Bakanlığımız süreci yakından takip ediyor ve gerekli görüşmeler yapılacak. Vergi oranının makul bir seviyeye çekileceği düşünülüyor,” dedi.
Diplomatik görüşmelere ihtiyaç var
Yetkililer, ticaretin yeniden canlanması için gerekli adımların atılması gerektiğini vurguluyor. Bakanlıkların diplomatik görüşmelere başlayarak çözüm arayacakları belirtiliyor. Vergi oranlarının tamamen sıfırlanması beklenmese de, ticaretin sürdürülebilmesi adına makul bir seviyeye çekilmesi gerektiği ifade ediliyor.












