Suikastlar vardır, bütün dünya nefesini tutar ve endişeyle olacakları bekler.. 28 Haziran 1914 tarihinde Avusturya – Macaristan İmparatorluğu veliahdı ve eşi Saraybosna ziyaretleri sırasında Sırp milliyetçileri tarafından öldürülmesi gibi. Kudüs Ordusu Generali Kasım Süleymani,ye 2 Ocak – 3 Ocak 2020 arasında Bağdat’ta yapılan bu türden bir saldırı ve suikasttır.
Ortadoğu’da savaş Cehenneminin kapıları bir kez daha ardına kadar açık. İran Noel’de Irak’ta ABD’ye vekalet saldırısı kullandı ve ABD Başkanı Donald Trump,ta Drone saldırısı yoluyla Kasım Süleymani`yi öldürme emri vererek çatışmayı tırmandırdı. İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü Komutanı aslında dini Lider Ayetullah Ali Hamaney`ìn arkasındaki en önemli ikinci kişiydi.
Fazla söze gerek yok: suikast bir savaş ilanıdır.
Neden ve simdi ne olacak?
Trump’ın seleflerinden George W. Bush ve Barack Obama’nın danışmanları bazen Kasım Süleymani`yi öldürmeyi bile düşündüler. Çünkü El-Kudüs tugaylarının komutanı İran’ın Orta Doğu’daki genişlemesinin askeri mimarıydı. Ülkede ve Bölgede başka ülkelerdeki Şii milisleri yönetti. Süleymani, Lübnan Hizbullah’ına kendi ülkelerinde ve İsrail’e karşı olmak üzere de rakiplere karşı mücadelede tavsiyede bulundu ve destek verdi. Irak`ta Güney Kürdistan bağımsızlık Referandumundan sonrada Güney Kürtlerinin başında Demokles’in kılıçı gibi duran da Süleymani`dir. Süleymani, Suriye halkına karşı savaşta Suriye Lideri Beşar Esad’a savaş gücü desteği verdi, Süleymani Yemen’deki Hussileri merkezi hükümete karşı destekledi. Irak’taki gerçek güç ve iktidar Süleymani’ydi.
Peki, neden bu Suikast? Bush ve Obama bu adımı atmak konusunda her zaman isteksizdi. Süleymani’nin bölgedeki seyahatlerini yakından gözetleyen İsrail gizli servisi, Kasım Süleymani` yi yok edebilirdi, ama asla yapmadı. Çünkü diğerleri yani öngörülemez olan daha Aptal, kaotik ve acımasızlar Süleymani’nin yerini alacaktı. İran şimdilik tehdit ediyor ve üç günlük yas ve iç mitinglerden sonra Orta Doğu’daki düşman gördüğü hedeflerine saldırabilir.
Trump buna tepki vermek zorunda kalacak. Görünen o ki Büyük bir stratejik aptallık yapmış olabilir.
CIA’in eski yöneticilerinden Michael Scheuer 2015 yılında katıldığı bir TV programında ne diyordu: “En büyük umudumuz Sünni-Şii savaşı.”
Bu Suikastla açık bir savaşın ilk etabı geçilmiş oldu ki son gelen haberlerde ABD`nin bölgeye 3500 Asker gönderdiği yönünde.
Peki ya Rusya? ABD ile zimmi olarak İran’ın bölgede daha fazla etkili ve güçlü olmasını istemeyen Rusya’nın bu Suikasta evet demiş olma olasılığı hiç mi yok…











