Kadın Savunma Birlikleri (YPJ) Sözcüsü Roksan Mihemed, Suriye’de Şam yönetimine bağlı silahlı grupların ateşkesi ihlal ettiğini ve saldırılarını “Arap aşiretleri” adı altında sürdürdüğünü açıkladı. Mihemed, söz konusu saldırıların YPJ güçleri tarafından püskürtüldüğünü belirtti.
Mihemed, Rojava’daki son gelişmeleri dün gece Rûdaw TV’nin 23.00 bülteninde değerlendirdi. Ateşkesin ilan edilmesine rağmen HTŞ ve IŞİD bağlantılı grupların saldırılarını sürdürdüğünü söyleyen Mihemed, bu girişimlerin Rojava Kürdistanı’nı hedef aldığını ifade etti.
Saldırıların yöntemine ilişkin bilgi veren Mihemed, silahlı grupların daha önce Deyrezor’da uygulanan bir taktiği yeniden devreye sokarak “Arap aşiretleri” görünümü altında ilerlemeye çalıştığını aktardı. Ancak bu girişimlerin sonuçsuz kaldığını vurgulayan Mihemed, saldırıların engellendiğini ve herhangi bir ilerleme sağlanamadığını söyledi.
Mihemed, dün gerçekleşen saldırıların temel amacının Rojava’daki kentler arasında bulunan stratejik ulaşım hatlarını kesmek olduğunu belirterek, bu planın başarısız olduğunu dile getirdi.
Sefa köyü ve Kobani çevresinde yaşanan çatışmalara da değinen YPJ Sözcüsü, saldırılar sırasında en az iki tankın imha edildiğini, Sefa köyünde ise 40 ila 50 arasında silahlı unsurun öldürüldüğünü ve çok sayıda zırhlı aracın kullanılamaz hale getirildiğini kaydetti.
Mihemed ayrıca, Suriye Arap Ordusu’nun Haseke merkezine yaklaşık 30 kilometre mesafede yoğun askeri varlık bulundurduğunu ancak şu ana kadar herhangi bir bölgenin kontrolünü sağlayamadığını söyledi.












